FÅ STYR PÅ DIT ‘GRØNNE’ BRAND
– Branding
Målgruppe: Leder og HR-ansvarlig
Undervisere: Aarhus Erhvervsakademi
TILMELD DIG HER
KURSET INDEHOLDER:
Markedsførings- og kommunikationsstrategier.
Du får konkret viden om, hvordan din virksomhed kan skabe en bevidsthed hos dine kunder om, at bæredygtighed er en integreret del af dine ydelser. Du vil have mulighed for at adskille dig fra andre, og dit produkt vil markere en særlig kvalitet og ikke kun til forbrugerne men også til samarbejdspartnere og virksomhedens egne ansatte. Vi behandler emner som ”Call to action”, virksomhedens kanaler ”paid-owned-earned”. Du skaber et godt brand ved at knytte nogle værdier til dit produkt eller din service. Værdierne skal formidles, så de indirekte eller direkte fortæller en historie, der sætter bæredygtigheds-værdierne i spil. Undervisningen/oplægget er praksisnært med en blanding af oplæg, diskussioner – ofte med udgangspunkt i aktuelle udfordringer. Det er derfor vigtigt, du selv er aktiv og bidrager.
DET FÅR DU MED HJEM:
Konkret viden om hvordan man kan tænke bæredygtighed ind i virksomhedens serviceydelser, produkter og forretning. Du får procesværktøjer og metoder til at styrke samarbejdet om bæredygtighed.
Basisviden og værktøjer til at kortlægge det klimaaftryk din virksomhed efterlader og redskaber til at skabe bevidsthed hos dine kunder.
Du bliver klogere på, hvad det egentlig vil sige ”at være bæredygtig”, hvad kredsløb, livscyklus og cirkulær økonomi er for noget, og hvilke konsekvenser klimapåvirkningerne har for vores klode.
Værktøjer til at kortlægge hvilket klimaaftryk, dine produkter efterlader.
Bekendtskab med ”sommerfuglemodellen”, der beskriver forskellige kredsløb i cirkulær økonomi, udviklet af Ellen MacArthur Foundation.
Du vil få enkle og let anvendelige værktøjer, som du kan afprøve i din virksomhed dagen efter kursus og dermed igangsætte dine bæredygtighedstiltag.
Værktøj til beregning af CO2-udledning
Case arbejde, metode til kortlægning af værdikæde
Spild med fokus på de grønne spildtyper
Affaldsmærkninger
Opmærksomhed på udfordringer i forbindelse med implementering